trescant pels cims

explorant el món natural

Archive for setembre 30th, 2017

Coll del Guix, Camí de l’Ull de Bou, Canal del Mig, Punta dels Coscolls, Corralons, Pouet, Castell, Canal del Morà, Coll del Guix.

A tres quarts de nou del matí d’avui dia 22 de setembre de 2017 hem deixat el cotxe a Coll del guix i hem començat a caminar en direcció a la Mola pel GR 7-3.

Als cinc minuts ens desviem a l’esquerra pel camí de l’Ull de Bou, mentre pugem anem posant alguna que altre fita nova per resseguir el camí una mica millor, i pugem fins el coll que es troba sota la Punta de Baix de la Mola, al qual hi arribem quan son les deu en punt del matí.

Vista de l’Ull de Bou.

En aquest punt girem a la dreta per trobar el camí que puja a la Canal del Corb o Fosca, i quan el trobem l’agafem amunt.

Pocs metres abans d’arribar a la canal trobem el camí que ve de la Canal del Mig, l’agafem a l’esquerra i ens hi arriben fins la mateixa.

Canal del Mig, Caseta del Sord, Canal del Corb o Fosca.

Petita Cova entre la Canal del Corb i la del Mig.

Inici de la Canal del Mig.

Pugem per la Canal del Mig i quan som a dalt de tot girem cap a la dreta i pugem en diagonal fins la Punta dels Coscolls a la qual hi arribem quan son les 11:05 hores.

Final de la Canal del Mig.

Punta dels Coscolls 888 m.

Recorrem tota la Punta d’un costat a l’altre per veure les vistes i tot seguit retornem per recórrer la Mola fins el Corralons.

Els Corralons (possible poblat ibèric).

Una vegada als corralons baixem una mica fins el Pouet on esmorzem una mica.

El Pouet.

Al acabar d’esmorzar ens dirigim cap el Castell, però poc abans d’arribar es desferma una tempesta brutal.

Ens tapem amb les capelines i roba impermeable, els llamps cauen al nostre entorn, els trons ens fan encongir cada vegada que sonen, baixem tan ràpid com podem no sigui que un dels llamps ens toqui.

Punt geodèsic a prop del Castell.

Davallem fins el Coll del Guix directament i sense aturades, la nostra intenció era pujar i baixar per les diferents canals i portells que hi han a la cara sud de la Mola, però el mal temps ens fa canviar les nostres intencions.

Baixem per la Canal del Morà que és potser la més directe i ràpida per arribar al Coll del Guix.

Quan son les 12:25 hores tornem a ser al cotxe.

Mapa de la zona, recorregut marcat en color carabassa.

Si vols descarregar el trac clica AQUÍ