trescant pels cims

explorant el món natural

Archive for febrer 18th, 2015

GRAUS DE MONTSANT: BARROTS I CARBASSAL, amb La Picossa

El diumenge dia 15, 24 amics de l’Associació Excursionista La Picossa de Móra d’Ebre emprenem aquesta ruta que ens havia de permetre de gaudir dels dos Graus més aeris i aventurers de Montsant.

Sortim de La Morera de Montsant i emprenem la pujada del Grau dels Barrots conscients de que a sobre de la Serra Major, la boira s’ajeia impertinent i podia generar problemes per desenvolupar la ruta tal com estava prevista.

Camí del Grau dels Barrots

El camí està ben senyalitzat i força trillat i aviat arribem a l’enorme escletxa que s’obre al cingle on s’ubica el mític Grau dels Barrots

Grau dels Barrots

La ruta segueix una feixa de roca acinglerada i molt aèria amb magnífiques panoràmiques, però que a vegades ens obliga a arrastrar-nos.

La feixa és molt aèris però en alguns trams un cable dona seguretat a l'excursionista

La feixa és molt aèria però en alguns trams un cable dona seguretat a l’excursionista

Arribats al Racó dels Boixats, esmorzem al resguard de la cova i després seguim ruta tot vorejant el cingle, passem prop de la Roca del Xollat, que la boira no deixa veure, i aconseguim d’arribar al Camí de Capçada, que recorre tota la Serra Major.

A la Serra Major, enmig de la boira

La intenció inicial era d’anar a la Cova de Les Falles i retornar a la Serra Major per un grauet. Però la intensa boira impedeix tota visibilitat i humiteja el rocam fent-lo relliscós i poc recomanable. Per tant canviem el projecte i seguim el Camí de Capçada fins la Cova del Moloner.

Pla de Moloner amb la cova del mateix nom al fons.

Aquí reprenem la idea original i ens apropem al cingle tot cercant la feixa de la Roquera dels Grèvols, que a mig aire del cingle planeja tot buscant la capçalera del Grau del Carbassal.

Camí que ens porta a la feixa de la Roquera dels Grèvols

Arribem a la capçalera del Grau en una bonica balconada que una vegada més ens mostra tot el Priorat als nostres peus. Aquí comença una delicada baixada per un grau molt vertical i amb un equipament molt escadusser que combina ferros amb esglaons picats a la pedra. Cal ser prudent i si no n’estas molt segur una corda pot ser una bona pensada per assegurar els primers metres.

Balconada que dona entrada al Grau del Carbassal

la segona meitat del grau son unes escales metàl·liques, que si be belluguen una mica, son força més assequibles en dificultat.

escales finals del Grau del Carbassal

Després la ruta baixa i serpenteja per terreny molt trencat, el roquisser forma un laberint que ara planeja, ara baixa fins a trobar un últim esglaó equipat amb ferros,

darrer esglaó rocós equipat

a partir d’aquí, el nostre camí passa a ser un bon sender que tot baixant ens deixarà a l’entrada del poble de La Morera de Montsant. Val la pena girar el cap i contemplar tot el cingle intentant endevinar per on hem pujat i per on hem baixat, una tasca difícil.

Si voleu repetir l’excursió podeu baixar-vos el track en aquesta adreça de wikiloc   Morera-Barrots-Serra Major-Carbassal-Morera

Les dues ultimes fotografies son manllevades de l’amic

Joan Aguilar que gestiona el bloc “Muntanyes de torrons

que podeu visitar amb el link que incorpora aquest blog

A CORUÑA

COTO PILAR O DA ANDURIÑA 803 m.

Província: A Corunya.

Data: Dimecres 17 d’agost de 2005.

Participants (2): Tatiana Stupina i Pere López.

Inici: Collet abans del cim.

Final: Collet abans del cim.

Circular: No.

Temps real: vint minuts.

Temps total: vint minuts.

Desnivell: vint metres.

Desnivell acumulat: vint metres.

Distància: 1,6 quilòmetres.

Dificultat: Fàcil.

El dia disset, després de visitar la catedral i la bonica vila de Santiago de Compostela, anàrem a fer el cim més alt de la província de A Corunya.  El Coto Pilar o da Anduriña de 803m.  Aquest cim es troba a els Montes del Bocelo, dintre del Macizo Galaico-Leonés.  Per arribar-hi varem sortir de Santiago, direcció a Lugo, fins a Melide.  D’aquí cal girar al nord fins al poble d’As Figueiras.  Al arribar al poble hi ha una carretereta que gira a la dreta, l’agafem fins a trobar un altra que agafem a l’esquerra.

Montes de Bocelo amb el cim del Coto Pilar o da Anduriña al centre.

Coll a on deixem el cotxe per pujar al cim del Coto Pilar o da Anduriña.

Seguint aquesta última pugem fins un collet on trobem una porta de ferro que dona a un camí.

Aquí deixem el cotxe, traspassem la porta i  pugem fins el cim en deu minuts.

Dalt del cim es troba una caseta, d’obra, de vigilància forestal.

Arribant al cim del coto Pilar o da Anduriña.

Fem les fotos de rigor , parlem breument amb la agent forestal de torn que es troba dalt de la caseta de guaita, i tornem a baixar fins el cotxe.

Coto Pilar o da Anduriña 803m. A Corunya.