EDITORIAL ANDORRA

Actualitat literària

22 de setembre de 2018

Setmana del llibre en català

Un any més hem estat a la 36a edició de La Setmana del Llibre en Català a l’avinguda de la Catedral de Barcelona.

Dissabte  8 de setembre al matí Vicenç Villatoro presentava les nostres novetats acompanyat dels autors, Joan Peruga amb Últim estiu a Ordino i Mònica ArmengolDavid Gálvez amb Fragments de paisatge.

A la tarda Pere Martí encantava als petits a l’espai de contacontes amb L’última cuca de llum a quarts de vuit la Cia Andandara ens va oferir l’adaptació teatral d’Últim estiu a Ordino.

La participació enguany d’Andorra tanca la fira amb la venta de 208 llibres, podeu ampliar la informació al diari ara.ad, fent click aquí

10 de setembre de 2018

Trobada anual del llibre del Pirineu a Organyà

Dissabte 1 de setembre Mònica Armengol i David Gálvez presentaven Fragments de Paisatge i Joan Peruga, l’edició commemorativa del 20è aniversari d’Últim estiu a OrdinoA la tarda vam explicar el conte per descobrir els estels i les constel·lacions, amb el llibre-disc d’Alexandre Bonanit i Vanesa Freixa, Mil cent i un estelsFinalment, Pilar Burgués ens va parlar del seu últim llibre de relats Vacances de Xics.

L’endemà Pere Martí explicava el meravellós motiu pel qual les cuques de llum tenen llum a la cua amb l’àlbum L’última cuca de llum, il·lustrat per Ignasi Blanch.

20 d'agost de 2018

Presentació El Pallars Jussà. El gran mar geològic de la col·lecció Viatge Universal pel Pirineu

El 17 d’agost al Museu Hidroelèctric de Capdella, Joan Obiols presentava davant de més de 100 persones, el cinquè volum del Viatge Universal pel Pirineu dedicat al Pallars Jussà. Podeu trobar-lo a internet a la pàgina web d’Edicions Salòria fent click aquí.

El viatge que continua fent via.

Quin ressò ha tingut?

Podeu veure el que va sortir-ne a Viure als Pirineus aquí

I aquí el que n’ha sortit a forum.ad sobre la publicació del llibre.

(autoria de la foto de l’article: Viure als pirineus)

2 d'agost de 2018

Vacances de xics ens retorna a l’orígen els mesos d’estiu

La novel·la i la Pilar Burgués s’han passejat per terres del matarranya aquest estiu.

El 29 de juliol durant la Trobada “EBRE, relats d’una batalla” a Arenys de Lledó, on presentava Vacances de xics, un mes després, al saló de plens de l’Ajuntament de La Torre del Compte dins de la Setmana Cultural.

“Explico a la mare que estic escrivint uns relats nous, que tracten de “quan era petita” i que vull demanar-li alguns detalls de la nostra família. Observo com, a poc a poc, li canvien les faccions mentre resta immòbil abstreta en els seus pensaments. Em parla de la Torre del Compte, el seu poble natal. De la casa pairal, ca l’Hereu, enorme com un castell, de la construcció del xalet al freginal de Sant Joan, envoltat d’un jardí ampli que permetia tombar-se al sol en sortir de la piscina, dels arbres frondosos, de les converses sobre els avantpassats…El meu viatge sentimental al paradís de les vacances d’estiu és també inevitable”

Feu click aquí per a veure què ha dit la Roser Porta sobre la novel·la.

28 de juny de 2018

L’última cuca de llum

Miquel Rayó i Montserrat Morera han escrit dues ressenyes precioses als seus blogs sobre l’àlbum il·lustrat de Pere Martí i Ignasi Blanch L’última cuca de llum, que vam publicar a editorial Andorra aquest Sant Jordi.

També la Núria Tomàs Mayolas n’ha escrit una a El 3 de Vuit que adjuntem.

Esperem que vosaltres també gaudiu de L’última cuca de llum!

15 de juny de 2018

Últim estiu a Ordino a les Nits d’estiu als museus

Del 28 de juny al 15 de setembre les Nits d’estiu als museus ens proposen una extensa programació cultural, entre la qual es troba la visita teatralitzada de l’adaptació de la novel·la Últim estiu d’Ordino de Joan Peruga, a càrrec de la Companyia de Teatre An-danda-ra.

Les funcions que es representaran a la sala d’Armes de la Casa-Museu d’Areny-Plandolit, els dies 6 i 27 de juliol, i 1 i 14 de setembre a les vuit del vespre.

10 de juny de 2018

Bones notícies per a la poesia andorrana

Arnau Orobitg i Teresa Colom han estat sel·leccionats per a formar part del poemari, que aglutina a 231 autors anomenat Mig segle de poesia catalana. Del Maig del 68 al 2018.

Orobitg ha triat el poema «1000 ovins» extret de Distàncies, i Teresa Colom La meva mare es preguntava per la mort.

Vegeu-ne l’article al diari Bondia Andorra fent click aquí

25 d'abril de 2018

Novetats editorials per Sant Jordi

Un any més hem estat a la parada de Sant Jordi a la plaça del Poble d’Andorra la Vella per acostar els nostres llibres i els nostres autors als lectors.

Les novetats d’aquest d’aquest any han estat, de la Col·lecció Hedra de poesia, Fragments de paisatge de Mònica Armengol i David Gálvez, i Repetició i diferència d’Antoni Caus i Minerva Garcia Cobo, de la Col·lecció Narrativa Vacances de xics de Pilar Burgués i Últim estiu a Ordino de Joan Peruga,de la Col·lecció Il·lustrada L‘última cuca de llum de Pere Martí i Ignasi Blanch, i Mil cent i un estels d’Alexandre Bonanit i Vanesa Freixa, a més de Si diem Andorra… antologia de poemes premiats al llarg dels vint anys del Concurs de Poesia Miquel Martí Pol , i el 4t volum del «Viatge universal pel pirineu» dedicat a l’Alt Ripollès, l’Alte Berguedà, l’Alts Solsonès i l’Alta Noguera.

Estem agraïts a tots els que vau venir i vau fer possible, un any més, que el dia del llibre fos una festa!

15 d'abril de 2018

Nou àlbum il·lustrat de l’editorial, L’última cuca de llum de Pere Martí i Ignasi Blanch

Aquest àlbum, L’última cuca de llum, escrit per Pere Martí i il·lustrat per Ignasi Blanch, i adreçat als lectors una mica més grans que de costum, es va presentar a la trobada Del text a la il·lustració, a l’Agrícol de Vilafranca del Penedès, el 13 d’abril.

“Sóc una cuca de llum, també coneguda com a lluerna. No tinc cap nom individual, no. Els animals salvatges, lliures, no en tenim cap més, siguem petits com jo, siguin grossos com un porc senglar o un elefant. Sóc una cuca de llum normal i corrent, que sempre ha tingut la sort de viure en els horts d’aquesta vall on vaig néixer, on van néixer els meus pares, i els meus avis i ves a saber quantes generacions. Una nit de Sant Llorenç, l’àvia em va explicar la llegenda de la nostra llum, arran d’una pregunta que li vaig fer en el silenci de la nit estelada”

Podeu escoltar aquí la entrevista de ràdio que li han fet a l’il·lustrador al programa llegir per sentir, i veure què n’ha dit la premsa:

13 d'abril de 2018

Vacances de xics de Pilar Burgués i Sergi Mas

Ahir 12 d’abril al Centre Cultural de La Llacuna d’Andorra la Vella presentàvem el darrer llibre de relats curts de Pilar Burgués, amb il·lustracions de Sergi Mas
Vacances de xics.

L’autora diu:

«Explico a la mare que estic escrivint uns relats nous, que tracten de “quan era petita” i que vull demanar-li alguns detalls de la nostra família. Observo com, a poc a poc, li canvien les faccions mentre resta immòbil abstreta en els seus pensaments. Em parla de la Torre del Compte, el seu poble natal. De la casa pairal, ca l’Hereu, enorme com un castell, de la construcció del xalet al freginal de Sant Joan, envoltat d’un jardí ampli que permetia tombar-se al sol en sortir de la piscina, dels arbres frondosos, de les converses sobre els avantpassats…La seva maquinària dels records ha disparat la meva, com el detonant fa esclatar la dinamita. El meu viatge sentimental al paradís de les vacances d’estiu és també inevitable»

El van presentar Lluís Viu de part de l’editorial i Cinta Pujal, cap de l’Arxiu Nacional d’Andorra.

Gràcies a tots els que ens vau acompanyar.