La Mola pel Camí dels Monjos (Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac)

Matí assolellat però força ventós. Encara que la tradició d’aquest dia tan assenyalat, 26 de desembre, marca menjar els tradicionals canelons, decidim posposar els canelons i omplir la carmanyola amb una amanida de pasta, a part del torró de xocolata que fa Nadal. Anem cap a la Mola del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac (Vallès Occidental). Ruta de 3 km de pujada fins arribar al cim de la Mola de 1.104 m i baixada pel mateix camí. Temps total aproximat; 3 h 30′  amb criatures de 2  i 5 anys (molt útil la motxilla portabebès).

dibuixmuntanyaweb

La muntanya.

1. A Matadepera comença la ruta:

L’autopista C-58 (gratuïta) direcció Manresa pot ser un accés a Matadepera  si venim de Barcelona. Sortida 19-Terrassa i seguim direcció nord per l’avinguda del Vallès al costat de la Riera de les Arenes fins  a una gran rotonda, llavors direcció oest i continuem per l’avinguda Portugal/avinguda la Lacetània fins agafar la carretera de Matadepera BV-1221 a mà dreta, on ja veiem rètols tant del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt com de Matadepera.

A Matadepera continuem per la mateixa carretera direcció Talamanca, tot i que hi ha diferents alternatives per començar l’ascensió  i deixar el cotxe, ens fixem en un trencall a mà dreta que indica “La Mola”, seguim les indicacions fins arribar a l’aparcament “Camí dels Monjos” del carrer del Moliner; N 41º 37.341′ E 002º 01.162′.

2. Pujada pel Camí dels Monjos:

Tan bon punt hem aparcat el cotxe ja veiem indicadors de la ruta i d’altres informacions interessants del Parc Natural. Ens endinsem pel camí boscós i pedregós de la dreta i deixem la carretera a mà esquerra. Un cop fet aquest primer tram, la carretera es torna a creuar en el camí, continuem amunt fins veure el rètol que indica “La Mola. Monestir de Sant Llorenç del Munt” i deixem altra vegada la carretera a mà esquerra.

Per aquesta ruta cal seguir les marques blanques i grogues degudament senyalitzades al llarg del recorregut que ens indiquen un Sender de Petit Recorregut PR-C 31. Més endavant ja enllacem amb el Camí dels Monjos del qual hi ha molta bibliografia, per exemple; http://issuu.com/ajterrassa/docs/llibre_cam__dels_monjos?e=1334286/3434317.

És un camí que s’enfila muntanya amunt sense cap pèrdua. Alguns trams del camí  són una mica costeruts, d’altres més planers i abans d’arribar a dalt de tot ens esperen uns quants graons força alts que són la delícia dels més petits. Cal dir que hem fet la parada d’avituallament en un d’aquests racons que s’amaguen en el camí i si us hi fixeu bé, hi ha altres coses que s’amaguen en el camí per aquestes dates. Us en deixem una pista… només cal posar-hi imaginació.

dibuix03

En tot cas, podem gaudir del conjunt de cingleres  i monòlits característics de la zona i de les vistes cap al mar i els Pirineus a mida que ascendim.

3. La Mola i Sant Llorenç del Munt:

CATP1070084web01

Monestir de Sant Llorenç del Munt, la Mola.

Ja som a dalt!

El vent que gairebé no hem notat en tota la pujada bufa considerablement, ja que el cim de la Mola és més pelat que la resta i s’estén en el pla del monestir de Sant Llorenç del Munt. Monestir de monjos benedictins, el qual només s’hi pot accedir a peu, de la primera meitat del segle X amb un temple romànic del segle XI.

El conjunt del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i la Serra de l’Obac és un espai protegit gestionat per la Diputació de Barcelona, així que trobareu més informació en el seu web; http://parcs.diba.cat/web/SantLlorenc.

4. La baixada:

Després de gaudir de l’espai, d’intentar esbrinar quins són aquells altres cims i muntanyes que tenim al davant, d’observar les mules que pasturen tan tranquil·lament, de jugar al frisbee… sí, sempre anem preparats amb algun extra de tipus lúdic, ara que amb el vent segur que hauria estat més adequat un estel, toca la baixada.  Ja hem de començar a baixar perquè ja se sap que  els dies a l’hivern són curts i hem de comptar almenys 1 h 30′ abans es pongui el sol. Desfem el camí de pujada parant atenció a les possibles relliscades que podem patir pel pendent, mentre encara hi ha gent que puja. Encara ens queda el torró de xocolata que el reservem per a l’arribada.

Dit i fet, quin èxit, és boníssim…

VissirCAMÍblog2

2 thoughts on “La Mola pel Camí dels Monjos (Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac)

1. Avatar
    Ramon says:

Aquesta ruta l’hauré fet com a mínim 5 vegades, pero ara toca fer-la amb els meus fills. Molt bona pensada això de deixar les coordenades de l’aparcament 😉

2. Avatar
    bcoma says:

Gràcies Ramon!
    El tema dels aparcaments és clau… quantes vegades ens haurem equivocat i haurem fet un esforç extra per deixar aparcat el cotxe on no tocava? Amb criatures pot suposar un greu problema i com que no conec gaire Matadepera vaig trobar interessant d’incloure les coordenades en aquest cas.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *