<iframe src=”https://player.vimeo.com/video/256484895″ width=”640″ height=”360″ frameborder=”0″ webkitallowfullscreen mozallowfullscreen allowfullscreen></iframe>
<p><a href=”https://vimeo.com/256484895″>carnaval. st Antoni.</a> from <a href=”https://vimeo.com/user10494700″>maom</a> on <a href=”https://vimeo.com”>Vimeo</a>.</p>

SORTIDA DEL PRIMER TRIMESTRE

SORTIDA A SES COVETES I ES TRENC

” Clicau damunt les lletres grogues per visualitzar les fotos”

EXCURSIÓ A LA PLATJA DE SES COVETES ( Vanesa Ortiz)

El dia 12 de desembre anàrem a l’escola per partir en bus cap a ses Covetes, jo vaig anar de parella amb n’Aina. Pel camí n’Aina i jo ens contàrem coses. Quan vàrem arribar a ses Covetes ens presentaren als monitors: na Cati i en Rafel. A la meva classe va tocar en Rafel i a 4t D na Cati. Més tard en Rafel ens va dur a la platja d’en Freu, i ens varen explicar que hi havia canteres de marès per fer cases. Uns minuts després ens mostraren els escars. A continuació anàrem a una pleta on hi havia un pinar i ens explicaren coses sobre les plantes, hi anàrem per caminois del bosc i vàrem fer vàries aturades per apuntar el nom de les plantes. A les 11.00h vàrem berenar al pinar dels pins barraquers i vàrem jugar una estona. A un altre moment anàrem al Trenc i cercàrem coses marines i ens férem un parell de fotos i partírem cap al bus. Quan arribàrem a l’escola, com que era l’aniversari de na M Antònia, ens va donar galletes i anàrem cap a casa. L’excursió me va agradar, en Rafel era molt guai. El que més me va agradar va ser fer el batlem a la platja i el que menys la caminada.

EXCURSIÓ (Toni Gomila)

El dimarts passat, els meus amics de l’escola i jo, anàrem d’excursió a la platja des Freu. Allà vàrem conèixer els monitors i el nostre nomia Rafel. Després de la presentació, a la platja vàrem explicar algunes coses i a més ens varen contar la història d’en Freu. Més tard anàrem a un pinar i una pleta, allà vérem : molsa, pins, liquens… Èrem al punt més enfora de la mar i, seguint uns caminets molt estrets, de cada vegada ens acostàvem més i més a la platja. Quan arribàrem a la platja ens varen explicar el què eren els nius de metralladora. Per acabar vàrem fer una recol·lecte de restes d’animals, plantes, algues marines, esponges…Quan acabàrem, a l’autobús ja de tornada, vaig anar sol ja que s’hi podia anar. Va ser una excursió molt divertida i el que més me va agradar va ser recollir restes de la mar.

EXCURSIÓ ( Jaume Pardo)

Vàrem anar d’excursió el dia 12 de desembre a la platja d’en Freu. Allà ens varen presentar als monitors, el nostre nomia Rafel. Allà on érem, darrera, hi havia unes casetes per guardar les barques, aquelles casetes es diuen escars. Després quan va acabar l’explicació vàrem anar més endins, allà hi havia una pleta. A continuació vàrem anar caminant fins que pegàrem a la platja. Vàrem veure un caramull d’alga. Quan vàrem acabar de berenar vàrem descobrir arbres tombats i també vàrem veure una cova formada per un arbre. Tornàrem a la platja i vàrem fer una composició d’animals marins vius i no vius, tots demanàvem qui havia guanyat. Vàrem tornar a l’autobús i en deu minuts arribàrem a Campos.

A jo me va agradar l’exposició d’éssers marins perquè n’Iván va agafar grumers per poder guanyar.

L’EXCURSIÓ AVENTURA (Emma Barreneche)

El dotze de desembre vaig anar a l’excursió de ses covetes, vaig ser la parella de na Marina. Quan vàrem arribar a la platja, el monitor Rafel, ens ho va explicar tot. Hi havia unes cases que es diuen escars i serveixen per guardar barques. Després casi a la sortida vam trobar una tija de posidònia i pets de monja. El monitor Rafel va dir que quan la mar fa donar voltes a la tija de posidònia, aquesta va amollant els pèls que té i tots els pèls es converteixen en pets de monja. A continuació vàrem anar al pinar, vam passar per un camí molt estret, vaig caminar molt. Arribàrem a un lloc molt guapo, en Rafel ens va donar una carpeta amb una fulla i un quadernet. El nom del nostre grup era Savina, una planta molt guapa. Aturàrem a quatre llocs i omplírem tota la fulla. Després havíem de berenar, acabàrem i partírem cap a la costa, allà recollírem moltes coses: una esponja, una alga, ous de caragol…Trobàrem un cuc, vàrem posar-li nom: Sugi-Dogi, li férem una casa molt guapa que tenia: bany, cuina, jardí, habitació, sala de jocs…Després anàrem a l’autobús. Vàrem arribar a l’escola i celebràrem l’aniversari de na m Antònia.

EXCURSIÓ (Luís Oliver)

Ahir vàrem anar a ses Covetes, quan vàrem arribar els monitors es varen presentar, nomien Rafel i Cati. Amb els monitors arribàrem a la platja des Freu, hi havia cases que es diuen escars. Després vàrem anar a una pleta que era un pinar, hi havia : pins, liquen, molsa, romaní, savina, mata, cascall de marina, card marí,  lliri de mar, borro…Vàrem berenar i jugar. Després vàrem agafar coses que treia la mar: porífers, grumers, cucs…En Jaume es va quedar tot sol i jo li vaig dir que vingués al nostre grup per fer el castell amb les coses que ens duia la mar.

Quan vàrem arribar a l’escola tots estàvem molt cansats. El que més me va agradar va ser estar amb els companys.

EXCURSIÓ A LA PLATJA DES tRENC I DES FREU (Aina Lladonet)

Dia dotze de desembre de dos mil desset vàrem fer la primera excursió a la platja des Trenc i a la petita platja des Freu. A la platja des Freu feia moltes ones. Allà ens varen ensenyar que era un pet de monja i una coa de rata, suposadament la posidònia. També vàrem veure uns quants escars, els monitors eren del Camo d’Aprenentatge es Palmer. Nomien Cati i Rafel, a nosaltres ens va tocar en Rafel. Ens va explicar que l’alga negre  no era alga, en realitat era posidònia seca, també que l’alga té iode i que es feia servir per fer el llit a les vaques, així si tenien qualque ferida la curaven. Després vàrem anar a un pinar i ens varen mostrar uns pins que se deien pins barraquers perquè dedins feien com una barraqueta, és perquè s’hi posa sal ja que estan molt a prop de la platja.  Al pinar havíem de cercar tres coses a cada zona: a la zona número 1, que era submergida dins l’aigua, vàrem escriure: posidònia. A la zona 2, platja submergida, no trobàrem res, a la 3 tampoc res, ni a la quatre. A la zona cinc de dunes trobàrem: cascall de marina, card marí…A les zones sis i set trobàrem: pi, molssa, mata i savina. Vàrem anar a berenar i a jugar un poc. Després vàrem tornar a la platja des Trenc i allà havíem de trobar coses de la mar, nosaltres vàrem trobar: alga vermella, corall, posidònia seca, coes de rata, pets de monja i posidònia verda que havien arrebassat. Vàrem fer un castell amb tot aixó, el nostre representava el batlem. Quan va passar una estoneta vàrem tirar, totes les coses que havíem agafat, a la mar i finalment vàrem tornar al bus. Se m’ha oblidat dir també que ens varen explicar què eren aquelles casetes blanques que hi ha en es Trenc, eren nius de metralladora, antigament s’utilitzaven per vigilar i les finestres per treure les metralladores i disparaven si veien algú. . Vàrem fer grups, al nostre érem: na Marina, na Vanesa, n’Alba i jo; ens deiem les Orquídees de Mar. El que més m’agradà va ser cercar coses per la platja i fer el castell d’arena amb les coses que havíem trobat.Però en general me va agradar tot i m’ho vaig passar molt bé.

L’EXCURSIÓ A LA PLATJA ( Antonia Pizá)

Dia 11 de desembre, supernirviosa per anar a l’excursió, vaig sopar i me’n vaig anar a dormir. Quan me vaig aixecar vaig berenar i vestir per anar a l’escola. Quan el bus va venir, tranquil·lament, hi vàrem pujar i vàrem partir. En baixar de l’autobús en Rafel, el nostre monitor, ens va explicar a on érem, les plantes que hi havia i moltes coses més. Es va fer hora d’anar a la pleta i vàrem veure: romaní, savines, liquens, mata, pi, tromprteres etc. Vàrem arribar a la platja des Trenc i ens varen dir que havíem de cercar animals o plantes per devora la mar. Vàrem trobar: grumers, posidònia, copinyes, tomàtigues de mar…Finalment vàrem trobar un cuc que li posàrem Sugui-Dugui i vàrem tornar a l’escola.

A mi me va agradar tot perquè va ser molt interessant.

L’EXCURSIÓ ( Lina Marguaa)

A l’arribada a la platja des Freu uns monitors se’ns varen presentar. Una monitora nomia Cati i l’altre Rafel. Ens varen xerrar de la platja des Freu i després vàrem prendre el camí cap a la platja on vàrem aprendre moltes coses sobre les plantes d’allà. Vàrem veure: liquens, mates, pins, trompeteres i moltes plantes més. A continuació anàrem a berenar, però un poc abans ens varen deixar un quadernet  amb el nom de totes les plantes, una fitxa per completar en grup i una carpeta blava.

Finalment anàrem a la platja des Trenc i en grups vàrem començar a cercar restes que havia tret la mar cap a defora. Vàrem trobar: grumers, cucs, marins, trossets de petxines, posidònia morta i viva, eriçons de mar i els seus esquelets, esponges de mar. A jo m’ha agradat molt la sortida.

CAMPAMENT A LA VICTÒRIA

El dia abans de l’acampada vaig preparar la motxilla amb la meva mamà. El matí quan vàrem arribar a l’escola vàrem anar al bany i després vàrem partir amb l’autocar. Quan vàrem arribar al campament vàrem conèixer els monitors: Aina, Verònica, Paula, Camila i Frederic. A mig dematí férem una gimcana amb els monitors, uns dels jocs que férem va ser un ball amb na Paula. Abans d’anar al menjador a dinar en frederic ens va tocar la guitarra i cantàrem una cançó. per dinar ens donaren macarrons i carn amb verdures. de postres gelat. Quan acabàrem de dinar anàrem a fer jocs amb els monitors, jo vaig jugar a botar la corda  perquè no me va gaire bé. Més tard ens posàrem crema solar, els banyadors i anàrem a nedar a les roques, l’aigua estava ben fresca. Jo vaig nedar amb unes amigues meves i amb la meva mestra. Després de nedar ens dutxàrem i anàrem a la tenda a vestir-nos i en acabar cap a sopar al menjador. El vespre vàrem fer un joc i després devers les 11:30hvaig anar a dormir amb les meves amigues. El dematí següent ens aixecàrem, ens vestírem, pentinàrem i anàrem a berenar. Jo vig menjar pa amb mantega i un tassó de colacao. Després de berenar férem alguns jocs, preparàrem les maletes i anàrem cap a l’autocar. A jo la monitora que més me va agradar va ser na Verònica i l’activitat més m’agradà  va ser la gimcana i el campament va ser molt xulo. El menjar no me va agradar gaire.   MARGALIDA MAS BALLESTER