ANAFENT AUTORUTES

Les nostres rutes amb l'AC

NADAL’19-LUXEMBURG-BRUSSEL·LES-NORMANDIA

Traducir al castellano.

DIJOUS 26 DESEMBRE

Sortim amb la idea d’anar direcció Bèlgica i, amb la possibilitat de passar abans per la Vall de la Mosela.
Decidim fer el viatge sense planificar i intentar fer les mínimes parades fins a arribar a la destinació. La limitació, com és obvi, és el dipòsit de gasoil així que arribant a Clermont busquem un Intermarché on emplenem. 548 Km. 59.9 l. Com ja és de nit i estem cansats del viatge, busquem a l’app un lloc proper que està quasi al centre de la ciutat. El lloc és un aparcament per a cotxes força lleig i sense serveis, però ens serveix per dormir N45°46’13.4″ E3°04’40.0″. No hem fet foto del lloc on hem dormit.

DIVENDRES 27 DESEMBRE

Està plovent i passem de visitar la ciutat (tampoc val molt la pena) i agafem rumb a Estrasburg.
Passat Colmar, l’agulla del dipòsit ens diu que ja està bé i , pel mateix sistema que ahir, acaben a Benfeld i posem gasoil. 594 Km 39.20 l. No emplenem dipósit ja que a Luxemburg, el gasoil és molt més barat. Dormim al mateix poble, a una petita àrea gratuïta que surt a l’app  N48°22’38.6″ E007°35’51.0″ i que hi caben unes 3 ac’s. No hem fet foto del lloc on hem dormit.

Està al costat de la carretera i amb buidatge de grises i aigua pel poti. Així que només buidem. No aconsellem aquesta àrea a no ser que es tracti d’una “emergència”.

Com veiem que anar a la Vall de la Mosela ens fa desviar-nos força, decidim posar rumb a Luxemburg, i aquí és quan ens adonem que el gps ens ha fet la innocentada doncs no tenim els mapes del Benelux.

Arribant a Nancy, parem a un Burguer King per aprofitar el wifi i carregar mapes al Google.

Està clar, no només ha estat el del gps com a innocentada, just a l’entrada de Luxemburg, el mòbil de la Meri i el meu és queden sense dades. Després de trucar a Lowi i unes quantes configuracions, el tema no es resol i ens deixen tirats fins dilluns que és quan tornen a treballar els tècnics. Encara sort que teníem una ubicació molt a prop del centre de la ciutat (5 min, caminant) i hem pogut arribar. L’aparcament N49°37’01.6″ E6°07’25.7″ és gratuït els caps de setmana, és molt gran però no hi ha cap ac, només cotxes i hi ha serveis públics tota la nit vigilat per una senyora. Al bell mig està instal·lat un circ gegant.

Fem una volteta malgrat el fred, i a dormir.

DISSABTE 29 DESEMBRE

El lloc no és gens tranquil però està ben a prop del centre de la ciutat, pel que aconsellem dormir a un altra lloc i anar a aquest per fer la visita.

Després de la visita marxem cap a Brussel·les. El Sygic “ens aconsella” anar per una carretera que travessa unes muntanyes en lloc d’anar per l’autopista i que ens porta a la frontera amb Bèlgica que està al poble de Martelange. La veritat que ha estat encertat. Uns boscos preciosos, com una fageda d’en Jordà de molts quilòmetres. Aprofitem a emplenar dipòsit doncs la benzina és més barata que a Bèlgica. 328 Km 51.43 l.

A pocs quilòmetres de la frontera, ens trobem una cruïlla on podem arribar a Brussel·les per autopista sense peatge, com ja s’han acabat els boscos, anem per l’autopista.
Poc abans d’arribar a Brussel·les, passem per Waterloo i no ens podem estar de fer una visita ràpida.

A Brussel·les, aparquem just la davant del Palau Reial N50°50’32.9″ E4°21’50.6″. Com és diumenge és gratuït.

Visitem la Grand Place i voltants i tasten les famoses “frites”

Hem coincidit amb què a la Grand Place, fan un espectacle musical amb llums que il·luminen els edificis. Un espectacle que s’ha de veure. No podem penjar el vídeo perquè és massa gran.

DIUMENGE 30 DESEMBRE

La nit bé, una mica de soroll dels cotxes al passar però ja se sap, dormir al mateix centre té aquest inconvenient.
Ens lleven ben d’hora i visitem per fora el Parlament Europeu.

Després, posem rumb a Gante però fent una paradeta a l’Atomium.

No triguem gaire a arribar a Gante per l’autopista, val a dir que a Bèlgica són gratuïtes.
A l’app hem trobat un lloc maco per fer-hi nit N51º03’00.3″ E3º41’05.6″

És tracta d’un dels aparcaments que disposa la ciutat per ser visitada. Hi ha un minibús “lanzadora” que et porta gratuïtament al centre històric i amb uns horaris molt bons.

Com que l’aparcament està entre la carretera i el canal, hi ha una mica de soroll, sempre es pot aparcar aquí per fer la visita i marxar a un altre lloc més tranquil. Nosaltres com no ens molesta, hi farem nit.

Amb aquest fred, ve de gust tastar els Poffertjes. És la primera vegada que ho veiem, així que ho tastem. Està bo, té el mateix gust que les creps però amb forma de galeta. Els fem acompanyar de Nutella.

DILLUNS 31 DESEMBRE

Hem dormit molt bé . El soroll de la carretera ha anat desapareixent a mesura que entrava la nit. Com que no tenim aigua, busquem a l’app un lloc que ens vagi de camí però en arribar, veiem que no funciona la màquina. Decidim anar directament a Bruges.
Tenim sort i trobem un aparcament gratuït a una de les portes de la ciutat N51°12’46.3″ E3°14’286″ i que no està a més de 15 min caminant del centre.

Llàstima que faci un dia lleig, no arriba a ploure però està molt ennuvolat. Visitem la ciutat.

En acabar, busquem un lloc on emplenar dipòsit i en trobem un que també té serveis N51°12’12.2″ E3°10’51.3″. El lloc està molt bé. Hi ha una arcada per entrar que diu altura màxima 2.5m però nosaltres hem passat sobrats amb 2.8m.

L’aigua s’obté d’una aixeta que hi ha sota del lavabo a dins del serveis.

El lloc està molt bé i és tranquil però com que estem sols, decidim anar a passar la nit de cap d’any a algun lloc més concorregut.
A uns pocs quilòmetres al sud d’Ostende, al costat de les dunes de la platja i uns edificis, trobem un lloc que ens fa més el pes N51°11’29.0″ E002°49’29.1″

Creiem que tenim prou cobertura per poder prendre el raïm amb les campanades de tv3.

DIMARTS 1 GENER
Doncs no, com la connexió anava i tornava, només vam coincidir de la 5a a la 9a campanada, però tant és.
Hem dormit bé i no ens han molestat ni el soroll del carrer ni el dels cohets que tiraven a la platja. Ja sabeu, aquí en comptes de raïm, fan petar cohets i petards a partir de les 24:00h.

Anem cap a Bergues, el poble on van rodar la pel·lícula –Bienvenidos al Norte-. No ens hem adonat si parlen Ch’tis, el que sí que hem comprovat és que són molt amables. Una mica abans d’arribar, posem gasoil a l’Intermarche de Hoymille. 519 Km 48.04 l.

Avui toca fer una tiradeta fins a Caen. Centre neuràlgic per conèixer en dos dies la zona de Normandia que té relació amb el “desembarco”.
Hem trobat un aparcament molt tranquil sense serveis, entre alguna casa, la sala de ball (tancada), el camp i el riu Orne. Hi farem nit N49°09’18.5″ W0°23’23.5″

DIMECRES 2 DESEMBRE

Hem dormit genial, molt tranquils i esperem a les 9 que és l’hora que obren el Leroy ja que se’ns ha acabat el líquid pel wc. Posem gasoil a un Intermarché dels voltants de Caen. 361 Km 37.63 l.
Abans d’arribar a Asmelles, visitem el llarg tros de platja on van desembarcar, al lluny els anglesos i més a prop, els canadencs. La veritat que no hi ha cap resta de res i ara es veu com una platja normal.

Arribem a Asmelles, lloc on van desembarcar els anglesos. Hi ha un bon pàrquing per ac’s amb buidatge de negres, aigua potable i bones vistes, tot gratuït. També hi ha un cinema 3D del desembarcament. Hem guardat l’ubicació per si cal, tornar-hi més endavant. N49º20’23” W0º36’52”

Després passem per Arromamges, a la Gold Beach, que és la platja on queden les restes dels ports artificials que van fer pel desembarcament.

Anem a Longues-sur-Mer on es poden visitar una serie de búnquers amb canons (Les Bateries de Longues).

I finalment per avui, visitem el cementiri americà que està a la Omaha Beach, una de les platges on van haver-hi més baixes.

Baixem a la platja on trobem un lloc on aparcar.
Com ja és molt tard i encara no hem dinat, ho fem aquí i ja ens quedarem la resta del dia. N49°22’11.4″ W0°52’36.0″

DIJOUS 3 DESEMBRE

Ha estat un bon lloc per dormir, ho hem fet acompanyat per una altra ac i amb el soroll del mar de fons.
Impressiona una mica el saber que estàs dormint on molts soldats americans van perdre la vida per alliberar-nos.
Estem calculant el temps de baixada i, com que ja ens va una mica just, ens oblidarem d’anar a le Mont Saint Michel i deixar-ho per una altra ocasió.
Així que avui visitarem Saint Mère Église, on van aterrar els paracaigudistes americans.

És al campanar d’aquesta església on va quedar penjat el paracaigudista americà John Marvin Steele. Si voleu saber la història, feu clic aquí

També Utah Beach, que és l’altra platja on van desembarcar el americans i el cementiri alemany.

Un cop fet el recorregut, parem a l’Intermarché d’Isigny-sur-mer. 179 Km 20.23l. Comencem el camí de tornada a casa.
A Le Clos Haguet, ens trobem el cementiri polonès i com no, ens aturem a fer la visita.

A partir d’aquí, el gps ens porta per carreteres secundàries, una mica cansades per conduir però amb uns paisatges i pobles molt macos. Anem a petar a Orleans i fent la variant de la ciutat, parem a l Intermarché de Châteaudum on aprofitem per posar gasoil. 293 Km 29.58 l.

Des d’ahir que estem buscant per omplir aigua i, en tot el recorregut que hem fet per Normandia, només hem trobat màquines precintades o espatllades. No ho hem aconseguit fins que no hem arribat a Saint Jean-de-Braye N47°54’12.9″ E1°57’45.3″ que, encara que s’hagi d’emplenar amb una galleda des d’una font, necessitem fer-ho.

Parem a dormir a l’àrea d’ac’s gratuïta de Cosne-Curs-sur-Loire N47°24’51.0″ E2°55’20.4″

DIVENDRES 4 GENER

Hem dormit molt bé, el lloc completament silenciós. Està tocant al Loira però com marxem de nit, no podem gaudir de les vistes del riu.
Buidem aigües grises i decidim arribar a casa d’una tirada.
Fem parada per repostar a l’Auchan de Clermont. 381 Km 33.79 l. Així ja arribem a casa sense repostar més.
Fent algunes parades per estirar les cames i dinar, arribem a casa on emplenem dipòsit 565 Km 60.90 l